BRAGA 2022 - PRAKTIČNO USPOSABLJANJE
Tri tedne, ki sem jih preživela na Portugalskem, v mestu Braga, sem opravljala prakso v tujini. Izobraževala sem se v podjetju MipMed, ki je locirano v industrijski coni. To podjetje se ukvarja s prodajo medicinskih izdelkov (povoji, rokavice, maske, razkužila, termometri, itd.). Nekaj izdelkov pa tudi izdelujejo. Takšne so na primer kreme za masažo.
Podjetje MipMed je zelo mlado podjetje, kar pomeni, da ni ravno dolgo na trgu. Pojavilo se je komaj leta 2015, ko sta se ustanovitelja tega podjetja povezala z zaposlenimi v zdravstvu in jim tako omogočila lažje dostopanje do pripomočkov za zdravljenje. Sprva se je to podjetje ukvarjalo s prodajo zobozdravstvenih in fizIoterapevtskih izdelkov, potem pa so leta 2018 poskusili s prodajo izdelkov za otroke in mame, kar je seveda bil uspeh. Zaradi povečanega povpraševanja so se poleti preselili v večje skladišče. Trgovina, ki se nahaja v mestu, je del starega skladišča. Drugo trgovino še gradijo na novi lokaciji njihovega podjetja. Kupcem omogočajo, da pridejo v skladišče in tukaj prevzamejo naročila. 5 % dohodkov izvira iz osebne prodaje, 95 % pa iz spletne prodaje.
Moja osnovna naloga v tem podjetju je bila delanje pošiljk oz. strokovno komisioniranje. Sprva mi je bilo zelo težko najti izdelke in razumeti, kaj stranka sploh želi (vsa dokumentacija je bila v portugalščini). Kljub vsem nevšečnostim pa sem imela veliko pomoči od zaposlenih v skladišču. Z njihovo pomočjo sem se lahko navadila na način dela in tako naredila kar nekaj pošiljk sama, in to brez napak.
Moji sodelavci so bili Jorge, Fabio in Mariana. Moj namen ni predstavitev podjetja, ampak intervju z delodajalcem. Vprašanja sem postavljala mojemu mentorju, torej osebi, ki mi je razložila potek dela, predstavila izdelke in mi ogromno pomagala v teh treh tednih.
- Koliko ljudi dela v skladišču? Kako dolgo že delate v MipMedu?
Po navadi le dva, uradno pa: jaz (Jorge), Fabio in Mariana. Ob ponedeljkih smo v skladišču trije, ker je takrat največ naročil, ostale dni pa je Mariana v naši trgovini. Tukaj sem že 15 mesecev.
- Kaj je vaš naziv v tem podjetju?
V skladišču nimamo nazivov. Sem pravzaprav delavec, ki vodi skladišče. Delo pri nas ni razdeljeno na pakiranje, razvrščanje prispelih pošiljk itd. Tukaj vsi delamo vse, kar je potrebno.
- Za kaj ste zadolženi v skladišču oz. kaj delate tukaj?
Prevzemamo vsa naročila, ki jih podjetje odda; preverjamo, ali so izdelki v pravi količini, dobre kakovosti; potem jih pospravimo, kamor spadajo, pakiramo izdelke po naročilu strank ter zlagamo izdelke na police, da nam je lažje pri delanju naročil.
- Kaj je bil vaš razlog, da ste se zaposlili tukaj?
Že pred to službo sem bil v stiku z logistiko, delal pa sem v avtomobilski industriji. Zaradi Covida-19 je bilo naše poslovanje prekinjeno, dela ni bilo. Potem pa se je pojavila priložnost, da se zaposlim v tem podjetju (poznal sem nekaj ljudi, ki so že pred mano delali tukaj). Pomemben razlog je seveda bil, da Covid-19 temu podjetju ni škodil, kar zadeva prodajo, ampak jo je le povečal.
- Ali bi službo zamenjali za katero drugo?
Ne. Res mi je všeč to delo. To je nekoliko drugače kot delo na avtomobilskem trgu, vendar je veliko boljše.
- Bi jo mogoče priporočali ostalim osebam?
Ja, bi jo. To ni tako težko delo. Ljudje so prijazni in okolje je dobro. Edina stvar, ki me moti, je delovni čas. Zjutraj lahko spimo dlje, vendar gremo domov zelo pozno, ker pride zadnji dostavni kamion okoli pol osmih zvečer.
- Je to bila vaša dolgoletna želja, da se zaposlite v skladišču?
Ker se že dolgo ukvarjam z logistiko, sem delo raje iskal na tem področju. Želja je bila delati v industriji in skladišče je le del tega.
- Kaj je vaš moto oz. kaj vas navdihuje pri delu?
Nimam mota. Zelo podobno delam, kot pravi rek: »Kar delaš, delaj dobro.« Če nekaj naredimo prav, bomo vsi zadovoljni, tako kupci kot dobavitelji / proizvajalci. Če česa ne veste, prosite za pomoč in ne poskušajte ravnati nepremišljeno. Samo tako lahko ponoči vsi mirno spimo.
- Kaj se vam zdi najbolj pomembno pri vašem delu?
Stranka mora dobiti, kar si želi v najkrajšem možnem času in najboljše kakovosti. Tudi druge stvari so pomembne, a to je prvo pravilo, ki se ga vsi držimo. Na vsako naročilo gledam kot na najpomembnejše in le tako lahko dosežemo zadovoljstvo strank ter povečamo prodajo.
Valentina Grabar, logistični tehnik